Saturday, February 12, 2011

ZOYA Cola.

och ingen musik nu heller...lurar på om datorn måste in på service :O

Det var dags att byta lack igen och jag ville ha nåt...annorlunda från ljusblått smygglitter vilket orsakade en stunds villrådighet, men till sist greppade jag bara första bästa och det blev riktigt bra!

Superfin färg! Blankt som attan! Kände mig toppenfin när jag drog iväg på terminens första japanskalektion häromdagen(med ny och väldigt trevlig lärare, hon verkar lägga stor vikt vid ett bra uttal vilket jag uppskattar).

ZOYA-lacket Cola(men om nu alla deras lack får kvinnonamn-betyder det att det finns tjejer som heter Cola? Ser framför mig en livstid av dåliga skämt för den människan.) är från samma höstkollektion som Shawn jag hade uppe här för ett tag sedan, och liksom det så torkar det något mörkare än flaskfärg, fast den här gången gör det mig ingenting :)

Eftersom det var mer eller mindre snöstorm när jag vaknade imorse blev det inga bra bilder i indirekt ljus, den första är blixt och den andra är faktiskt solbelyst tro't eller ej, det slutade snöa och jag fick några sekunder sol så jag rev fram kameran igen, här är det bara att passa på...






Appliceringen var väl sådär-ett sånt 'sådär' man drar till med när man egentligen tycker nåt är rätt så jäkla kass :D
Det var som om lacket torkade ihop på borsten och jag satt mest och föste runt det på nageln för att försöka rädda det hela...vet inte om min flaska haft korken dåligt åtskruvad eller vad det kan ha varit. Kan inte riktigt säga hur många lager, det blev nog lite olika på varje finger plus en del extrafix för att dölja ojämnheter och halvtaskiga kala fläckar. Men det var värt det, för färgen! (ska väl prova att hälla i lite thinner också)

Det är nåt särskilt med den här sortens färger och lite kortare naglar, det funkar väldigt bra ihop tycker jag. Du?

2 comments:

Anonymous said...

I love Zoya!
- Liz

sparris said...

Me too! It's silly, I've had my bottles for quite some time but was afraid the formula wouldn't work well with other top/base coats so I always ended up choosing some other brand...
Their color range is really great!