Sunday, February 20, 2011

ORLY Country Club Khaki

nu spelas: nånting från Asatte no houkou OST, i vardagsrummet

Blöh, idag är jag förkyld och känner ingen större entusiasm för någonting. Trots det har jag dammat halva huset och tvättat alla golv och haft mig. Hatar när det är smutsigt.

Dagens lack kan man kanske tycka ser en smula skitigt ut, en ganska ljus, lite mer gultonad taupe/svampfärg som inte gör så mycket väsen av sig, men jag tycker det är trevligt!
Det är nog också det lack i den här färgskalan jag hittills hunnit prova som gjort sig bäst mot min hud.


dagsljus

Eller?


sol

I flaskan påminner det om O'Boy med för lite pulver(bleeeh!) men allt som får en att tänka på choklad är bra i min bok. :)

Lite strimmigt medan man håller på och lackar, vill minnas att jag hade två lager här, ett tredje kanske hade varit på sin plats men var rädd att det skulle bli för tjockt och torka för långsamt så jag skulle få märken i det över natten.

Inga märken blev det, vill tillägga att detta höll imponerande bra, knappt något tipwear alls på fem dagar. Det hade säkert hållit sig snyggt en vecka om det inte varit för att jag dängde handen i ett dörrhandtag och slog av en stor flisa.


ok, detta ska också föreställa solljus men vad blaskigt det blev...

Inte för att vi har nån sorts restriktioner på mitt jobb ang vår personliga stil, vi behöver inte träffa några kunder och det är en ganska avslappnad miljö men jag bar detta när jag löneförhandlade och kände mig lite frän faktiskt ;)

Imorgon kommer min dator hem igen och ikväll ska jag köpa middag från kinahaket på hörnet. Sushi? Skaldjur i Sichuan-sås?
Samt kika klart på Himawari!! Hjärndöd underhållning är inte det sämsta, bara man får välja sort själv. :)

Ha ett trevligt slut på helgen!

3 comments:

Solveig said...

Den var skikkelig stilig! :)

mamamekko said...

Hej!
Nej det visste jag inte att min blogg var omnämnd i Bolig :) Gud så kul. Du har inte möjlighet att fota sidan och maila mig? Verkar inte som att numret går att få tag på längre... O hade varit kul att se :)
Min mail: info@littleformini.se
Mvh Angelica

sparris said...

@mamamekko: Fixat!