Wednesday, February 16, 2011

SALLY HANSEN Nail Prisms - Fire Opal.

nu spelas: här är tyst...

Jaha ja. Idag hade jag velat visa ett helt annat lack som jag haft sedan i tisdags men eftersom datorn är ledsen så fick jag åka och lämna in den idag. Men, jag har en massa swatchar på lager eftersom jag misstänkt att detta skulle komma att hända så postat blir det ändå!

Det trevliga är att datorn kommer tillbaka med 1 TB disk och Snow Leopard installerat!

Jag hade en Nail Prisms-vurm för ett tag sedan, köpte några stycken men detta är den första jag använt. Om den serien lack vet jag egentligen inte mycket alls, de är rätt gamla, tillverkas inte längre och grejen var att de var holografiska, duokroma eller på annat sätt lite ballare än 'vanliga' nagellack. Finns massor av nyanser att testa, jag hittade mina på eBay. Här är en uttömmande post om dem, på den bloggen finns även en del av lacken swatchade. Skojiga tycker jag! Och den lilla 'Rainbow in every bottle'-klisterlappen är lite gullig. :)




dagsljus



full sol

Det är typ nånstans här i krokarna det börjar bli lite väl rosa för mig...


blixt




Det är alltså rosa med blått skimmer. Flaskan ljuger dock lite, den är sprejad med färg och alltså inte helt transparent. Fattar inte vitsen med det. Vissa av lacken har helt opaka flaskor i färgad plast. Mysko.

Tre lager, något rinnigt men helt ok att lacka med. Och säkert fullt med smaskiga kemikalier...

No comments: