Monday, February 14, 2011

NUBAR Ruby Velvet.

Nej, jag firar inte Alla Hjärtans Dag. Nej, jag stör mig inte heller på dem som gör. Vissa människor firar inte sin egen födelsedag. Folk är olika.

Det föll sig ändå så att jag kör rött idag, någon slängde ut en fråga på Twitter angående vilket lack som folk skulle bära idag och eftersom jag ändå velat använda det jag kommer visa nu igen så tänkte jag att ja, varför inte? Kanske gläder det någon iallafall. :)

Jag vet inget om när eller med vilken kollektion Nubar släppte det här lacket, jag minns inte ens varför jag ville ha det men jag minns första gången jag lackade med det och hur jag låg på soffan och tittade och tittade medan jag väntade på att det skulle torka. Är det inte vackert, så säg?



indirekt ljus



sol...



närmare inspektion avslöjar både guldfärgat och körsbärsrött mikroglitter



bonusbild, med blixt


Delar f ö tiden idag mellan att plita ihop det här inlägget och äta min soppa och bläddra i bilderboken Seductive Espionage-the world of Yuki 7 som är illustratören Kevin Darts verk över en serie fiktiva agentfilmer från sextiotalet med en piffig kvinnlig spion i huvudrollen. Kika på 'trailern' nedan!



Någon MÅSTE ju verligen göra en fullängsfilm av detta! Hur stiligt som helst. Boken kan tittas närmare på här.

Visst ja, Ruby Velvet var det ju...
Hittills har jag aldrig haft problem att lacka ett Nubarlack, inte heller denna gång, iallafall inget som har med lackets beskaffenhet. Det blev en och annan bubbla men dels satt jag i solen i söderfönster och temperaturen blev kanske lite väl, dels är jag dokumenterat darrhänt som få, så det blev en del post-fix denna gång. Vad den mörka pricken på ringfingret är har jag däremot ingen aning om, den syns inte med blotta ögat.

Tre lager blev det denna gång, plus Seche Vite. Kan beundra glansen hela dan... :D

No comments: