Sunday, January 1, 2012

MILANI Hot Flash.

i min iTunes...Monogatari~Kawai Kenji från Higurashi no naku koro ni OST

Så hur blev det på nyårsafton då?

Jag klev helt enkelt bort till en låda där jag har en del av allt jag ännu inte testat och mer eller mindre högg första bästa som var någorlunda mörkt. Det blev Milani-Hot Flash(men eh? jag trodde det var det engelska namnet för vallningar?)
och jag är nöjd! Tycker det är ruggigt snyggt, skimrar fint i svagare belysning, kom på mig med att kika på naglarna hela kvällen medan jag tittade på Star Driver och väntade på tolvslaget. =)

Tre ganska flödiga lager, det är lite tunt men inte oregerligt, dock tog jag kanske i för mycket för jag fick tipp-kryp såg jag nu på morgonen. Inte så det stör för blotta ögat dock.
Sammantaget riktigt flådigt lack, och jag är glad att jag också skaffat Flash Light från samma kollektion.





Rätt dunkla bilder idag, det verkar dra ihop sig till snöoväder.

Tolvslaget firades med två tomtebloss för att roa katterna, men ingen av dem syntes till just då. Även om de tar alla smällar mycket bra blev det kanske lite väl mycket precis kl 00, och tittade man ut drog röken från alla raketer tjock förbi.

Kan inte folk tänka lite mer på alla husdjur så de slipper äta lugnande medel eller tvingas resa bort?


Here's what I finally wore for my solitary New Year's-MILANI Hot Flash, randomly chosen from a box of untrieds but a good choice I must say. I really like it! Though I must ask-isn't the name a bit strange? Hot Flash? As in sudden sweats during menopause?


Anyway, I used three medium coats here, it was sufficiently opaque after two really, but better safe than sorry. =)

A happy 2012 to all who happen to read this!



No comments: