Saturday, December 31, 2011

Nyårsmanikyren som kunde varit.

Men nä. Detta rök så snart jag ställt ner kameran igen. Vitt är bara inte jag.




Om nån undrar så är det två lager ORLY Gogo(en strimmig tunn jobbig vit som iofs har rätt söta vita glitter i sig men de täcktes ju ändå), ett lager CHG Frosty för att förvilla ögat från strimmigheten samt ett lager av ett okänt lack som dök upp oannonserat i ett paket från en eBaysäljare för länge sen. Hade tänkt att det kanske var lite skojigt med de små olikfärgade glittren det innehåller, samt att den skumma gula basfärgen skulle ge ett mer benvitt intryck på naglarna. Det gjorde det, men när jag sen la på MODELS OWNs topplack så blev det istället snarare blåvitt. Fattar ingenting.

Sammantaget rätt ruggigt. Nu klipper jag ner mina naglar och lackar med nåt jag gillar på riktigt. Ska ändå inte på någon fest ikväll, är alldeles för trött och sjuk.

Men jag är glad ändå! Gott Nytt År!



Not one of my brightest ideas perhaps, this white layering combo, I had a vision of something frosty, wintry and a little festive but the end result was just 'blah'. For the record it's composed of 2 coats ORLY Gogo(streaky thin mess), one coat CHG Frosty and one coat yellowish mystery polish. I do like the little multicolored sparks it added but they just don't show up much. White polish just doesn't do it for me. :/

Anyway, I removed this shortly after photographing it. Later I'll find something more to my liking and file my nails down a bit. Happy New Year everybody!



No comments: