Tuesday, January 10, 2012

MAVALA Capella.

jag lyssnar på...Monochrome ~ version de l'apprivoiser från Star Driver


Idag har jag grävt upp ett gammalt flakelack(hur gammalt? vet ej, tråkigt nog) som jag jagade länge länge innan jag hittade nån tysk webshop som jag faktiskt lyckades beställa från trots att jag aldrig läst tyska. En gång för miljoners miljoner år sen köpte jag ett annat av lacken, Antares, ett skirt vit-rosa med flakes i rosa och grönt, men det var alltså långt innan jag fick lacksjuka på riktigt så inte hade jag vett att skaffa de andra lacken i kollektionen. Suck.

Hursomhelst! Capella är dovt grålila med lite skimmer och flakes som mest ter sig röd-rosa, man får vinkla loss ordentligt med händerna för att se några andra färger. Lite grönt å grejer skymtar i nedersta bilden, om någon är intresserad. Jag gillar dock att det mestadels håller sig till en enda färg.

Två lager ChG Grape Pop under, annars hade jag fått lacka till döddagar. Kräver ingen närmare presentation.



Riktigt kasst med lyse igår när jag tog bilderna, självklart full sol idag men trots att jag tog några fler bilder tyckte jag bäst om de här. Flakes ser ändå bäst ut i indirekt ljus, tycker jag.

Today's polish is an old Mavala one, from a collection of flakies from at least five years back if I'm not mistaken. Painstakingly collected from different sources, it includes a raspberry red, a light blue, a pearl white, oyster grey and a pale pink, all with names from constellations or galaxies. I love both the names and the colors.

One coat of Capella here, over China Glaze Grape Pop.




No comments: