Friday, December 30, 2011

NUBAR Milk Chocolate Crème

jag lyssnar på...Samishii Misao från Battle Programmer Shirase OST

I nån slags-post-jul-anda av stillsamhet och lugn ville jag ha nåt sansat och jordnära på naglarna, men inte grått. Valet föll på detta lack, Milk Chocolate Crème från Nubars chokladtemade kollektion. (alla som anar nån slags sockermissbruk i bakgrunden har förmodligen rätt)

Rätt bedrövlig formula tyckte jag, det räckte någorlunda med två lager men det är strimmigt och rinnigt att ha och göra med.  Lite bättre efter att jag kommit ihåg att skaka flaskan, dock. :P


Kunde inte hålla mig ifrån att piffa med lite guldglitter, så det är ett lager CND Gold Sparkle på toppen. =)

I guess it's not chance that I chose a chocolate-colored polish this time, I was looking for something muted and down to earth, but this being Christmastime and all....well. Eh.
Two coats, this was a bit runny and hard to manage, it's opaque to the naked eye but not perfect. I brighetened it a little with a coat of CND Gold Sparkle which helped to disguise the patchiness.
:)




No comments: