Monday, December 5, 2011

MODELS OWN Emerald Black.

jag lyssnar på...Intact music 5 från AIR OST


Models Owns Beetlejuice-kollektion har faktiskt varit den roligaste i år i mitt tyckte, jag är egentligen inte så värst mycket för glitter, jag ryser mest när jag tänker på hur jävla tråkiga de är att ta bort, och multifärgade varianter a la LIPPMANN Happy birthday och alla dess efterföljare känns mest som barnkalas eller IKEAs barnavdelning för mig.*

Duokromer har jag dock alltid gillat, och så lack som detta, svart under många ljus men bär på ett litet hemligt skimmer som tittar fram bara ibland. "Ibland" blir det i det här landet iallafall. :P

Snuskigt snyggt.

Två fullständigt problemfritt applicerade lager gick det åt, torkade väldigt snabbt och blev väldigt glansigt och fint. Påminner om ChG Jolly Holly faktiskt, det har jag på tårna just nu och det finns vissa likheter. :)

This is from this year's best collection for me, it needs no further introduction I'm sure-Models Own's Beetlejuice.  I wasn't entirely sure about this one before I bought the set-it seemed like just another near-black polish but oh how I like it! The perfect blackened green, the perfect hue!
Application is near-perfect, too, I used two coats here.

*=som alltid, min egen åsikt. Älskar du multiglitter så kör på!

No comments: