Wednesday, December 28, 2011

SEPHORA by OPI Looks Like Rain, Dear

jag lyssnar på...regnljud

Hade länge en massa ideer om vad för glatt, glittrigt och framför allt RÖTT lack jag skulle köra i jul, men när det väl kom till kritan var jag för trött och oinspirerad och valde istället detta, vilket visade sig vara helt perfekt.
Tror detta kom ut förra året till jul men det tog mig flera månader att få fatt i en flaska, ingen säljare var villig att skeppa till Sverige=sur sparris.

Nåja, Inga problem att få till detta iallafall, två lagom tjocka lager för att vara på den säkra sidan. Det är en gansk sval gyllene färg i dagsljus, med enstaka regnbågsfärgade större korn. Kanske aningens för sval för mig, men vem bryr sig? :D




sol! det var inte igår... :P


blixt, kanske den mest färgäkta bilden

I övrigt har jag haft en extremt trött jul, om än trevlig. Blev dessutom förkyld på annandagen...

Men snart dags att välja lack till nästa festtillfälle-även om jag föredrar ett stilla och eftertänksamt nyår. :)


I was planning to wear something blingy, loud and red this Christmas, but when I sat down to polish my nails I didn't feel up to it at all so I chose this, a holiday polish from last year. A slightly cool gold with scattered rainbow-colored bits. A little more muted, a lot more what I wanted. Colors are most true on the last pic, taken with flash. Two coats here, and no application issues whatsoever I'm happy to say. :)

No comments: