Wednesday, December 14, 2011

DIAMOND COSMETICS Cherry Tobacco.

i min iTunes...My soul, your beats!~Lia(Angel beats! OP-låt)

Forfarande sugen på vampigheter fast jag borde se mig om efter nåt fräsigt, juligt...

Här en av mina lemmings jag haft jag vet inte hur länge och en av anledningarna till att jag gick med i NailMail-Diamond Cosmetics 'Cherry Tobacco'. Ruggigt fint, på gränsen mellan brunt och rött ibland, ibland mest vinrött skimmer i en mörk bas. Skitkul att försöka plåta en halvmulen, mjunig dag i december m a o(VAR är snön? Någon?).
Enkelt att lacka med även om en viss rinnighet fick mig att passa mig en aning. Bubblor fick jag visst ändå, men de syns ju mest bara såhär i makroläge även om de är lite irriterande. Gissar att det var nåt med över- eller underlacket som inte gillades. Toppade idag med NUBAR Diamont-jag är nästan helt säker på att min flaska är av den dåliga formulan.

Apropå snö och väder så bävar jag lite inför arbetsveckan-det var stökigt i helgen med alla strömavbrott och mer tycks vara på väg! :O





Lite blixt har ju aldrig skadat-skimret är verkligen läckert i den här!

This one is a bit of a mystery to me, Diamond Cosmetics doesn't seem to be a company much interested in putting out themed collections and I have no idea how old this color might be-does anyone know?
I do know I've been lemming it for a looong time and I finally got the chance to purchase it earlier this Fall, and it doesn't disappoint! It's exactly how I wanted it to be, dark but with some warmth to it, sometimes veering towards brown. Two coats, I got some bubbling but maybe it was my top coat, or maybe I was just eager :P



1 comment:

Anne said...

Ooooooo, looks sinful! :-)