Saturday, October 29, 2011

CHINA GLAZE Grape Crush.

jag lyssnar på...After Hanabi(listen to my beats)~Nujabes

Det har varit ett delvis ofrivilligt uppehåll här, det kom en resa och en efterföljande trötthet emellan som jag inte ska tråka ut någon med, vi tittar väl på dagens nagellack istället!

Gammalt som gatan detta lack-enligt uppgift från China Glazes Platinum Series från Gud vet när-så, garanterat nyttigt och fullt av härliga kemikalier...

Visste att jag ville ha detta från första stund jag såg det, och det tog många månaders hängande på eBay för att få napp...

Men-plötsligt händer det! ^^

Det var dock över ett år sen. Man är snabb.

Tja, det är lila, och skimrar lite i svagare belysning, de famösa holopartiklarna visar sig inte förrän man har händerna i solen alt. artificiellt ljus. Aningens jobbigt att lacka med, det blir strimmigt och krävde tre ganska flödiga appliceringar för att se ut som folk. Plus att ett enda lager överlack inte räcker om man vill ha absolut dansgolvssläta naglar. Glitterkornen känns igenom.

Jag skulle naturligtvis ha burit det här mitt i sommaren istället men så blev det uppenbarligen inte. :)















An older polish today(how old? does anyone know?), a lemming I had for months last summer before finally winning it on eBay, after which I promptly stuck it in my Helmer and forgot about it. *sigh*

Story of my life.



It's quite lovely to look at, the application anything but. It's streaky and kind of thick at the same time so I needed three coats and you may, if you wear it, find that you need several coats of top coat to even it out depending on how much you mind grittiness. Still, it has tiny holo particles and that makes it totally worth it imo. :)

2 comments:

Cactus said...

Snyggt! Men så är allt med hologlitter fint också :)

sparris said...

Jomenvisst är det så. Hoppas jag aldrig växer ifrån böjelsen för glitter :D