Saturday, November 5, 2011

SEPHORA BY OPI Midnight Mambo.

jag lyssnar på...Alla Helgons Dag~Docent Död

Inte nöjd med bilden idag men eftersom det förmodligen aldrig kommer bli sol mer i det här landet så var jag så illa piskad att ta bilder i elljus. Det gick sådär. Det är första gången jag prövar tungstensinställningen på kameran, det blir ju färgstick så jag undrar om jag gjorde nåt fel ändå.

Dagens nagellack är en mellanblå historia tokpackad med ganska stora prismatiska glitterflak, som synes hade de flesta valt att lägga sig runt kanten på flaskan så det glittrar verkligen hysteriskt, på nageln är det lite mer dämpat. Fegade ur och lackade bara ett lager eftersom jag INTE gillar att ta bort sånt här...

Min flaska som kom från eBay hade skadats på nåt vis och läckt i transporten så det var en rätt kletig konsistens på lacket, det var kanske också därför jag tyckte ett lager räckte för det täckte faktiskt väldigt bra. Har två lager överlack på bilden men det är fortfarande rätt knöggligt, någon annan kanske vill ta till grövre metoder.
Jag gillar det ändå trots allt, det blingade fint och piggade upp i veckan när jag varit tvungen att gå upp innan fem för att jobbet började sju.



Here's a Sephora by OPI polish I've been lemming for quite some time, it's Midnight Mambo from a Cuba-themed collection if I'm not mistaken. Fairly easy to apply, one coat here, a bit gloopy but my bottle had leaked when I opened my package. Dries to a rather rough, uneven finish due to all the large glitter so I've used two coats of Seche Vite which wasn't nearly enough.
I still like it, it cheered me up considerably during this week's work shifts. I've never been one to get up easily in the morning but hey, glitter makes anything better doesn't it?

(pic taken under artificial lighting, hence the weird color cast)

No comments: