Thursday, October 6, 2011

CHINA GLAZE Grape Pop & Juice.

jag lyssnar på...Bonboriya från Hanasaku Iroha OST


Lite deppigt att försöka ta bilder idag, det var verkligen inte speciellt ljust ute, solen visade sig i sammanlagt fyra minuter kändes det som, och då stod kameran och väntade på att batterierna skulle laddas klart.

Det är höst.

Jag ville iallafall ha lila och valde dessa två lack, de är snarlika i basfärg men det ena är ett saftigt krämlack och det andra ett skirt glass fleck. Borde bli fint ihop, och jag är faktiskt nöjd.

Två lager av Pop, ett av Juice. Satt som berget, manikyren är fem eller sex dagar gammal på bilderna. Var eller när jag dängde i pekfingret vet jag däremot inte. Smått irriterande men det syns bara om man tittar väldigt noga med blotta ögat som tur är.









Here's a layering combo from a few days back, two purple China Glaze polishes I figured would go well together. They did, no?
Two coats of Grape Pop, the creme, under one of Grape Juice, the pretty glass fleck from 2009 collection Summer Days. This mani was amazingly durable, barely a scratch even after 5-6 days.

Since I own two other Summer Days polishes-Watermelon Rind and Orange Marmalade-I think I'll look for possible similar cremes to pair them with. I really liked the effect. =)

1 comment:

Pamsan said...

Snyggt! Är väldigt förtjust i Grape Juice.