Wednesday, October 12, 2011

BB COUTURE FOR MEN Award Medal.

i min iTunes...Encounter~DJ Okawari från halvnya plattan Kaleidoscope:


pianot låter som fallande löv...åtminstone för mig


En riktig höstgrön, detta. Hade det på naglarna den första dagen jag jobbade dagpass efter semestern vilket för mig känns som starten på 'höstterminen'. Grönguldigt kändes perfa!

Otroligt vackert skimmer i den här tycker jag, basen är lerigt grå med svag anstrykning av grönt. Det krävs lite jobb för att få ordentlig täckning och flaskfärg då lacket egentligen är rätt tunt. Kikar man noga på lillfingernageln uppemot nagelbandet på nedersta bilden ser man att det kan bli lite kalt i vissa vinklar, ändå är detta tre lager. Och jag skakade flaskan ordentligt.

Men ändå, det flyter på bra och bråkar inte så jag har egentligen inget att klaga på.



solen lyser med sin frånvaro i vanlig ordning


olivgrönt och guld, det GÅR inte att ogilla!


It would be interesting to know how many men buy and wear these 'For Men' polishes. I for one wouldn't mind seeing more guys wear nail polish, I think it looks great whatever your gender. :)

Anyway, this one is beautiful if a bit thin. Good application but you might need a lot of layers to achieve bottle color. I did three coats and I still have some semi-bald spots.

No comments: