Monday, May 30, 2011

MAVALA Blue Curaçao.

jag lyssnar på...barn och EU-moppar utanför öppet fönster


Mavala har släppt en vår(?)kollektion med sex färgglada lack på nån sorts popkonsttema kallat Art Color's(sic). Noterade färgerna men var inte dödsintresserad när de dök upp.
Dock, för varje ny samling swatchar som kom sneglade jag mer och mer på den blå, kallad Blue Curaçao. Tänkte att jag kanske skulle åtminstone titta på den i butik och se vad jag tyckte. Såg ju trots allt halvskoj ut.

Sagt och gjort, jag kom, jag såg, jag köpte. Och lackade dit under en jobbnatt-och tyckte jag gjorde ett riktigt bra jobb i dunklet(lampan jag brukar begagna mig av var paj).

Det visade sig vara ett riktigt toppenlack! Tjock men ändå väldigt styrbar formula, inte tillstymmelse till kladd eller problem. Och vilken fin färg! En riktig kameleont som i solljus känns ganska raktuppåner blå men i mer dämpad belysning och framför allt elektrisk sådan ter sig mer blågrön på ett snyggt sätt.
Två lager här nedan, man hade lätt kunnat klara sig med ett om man haft ordentligt med lyse ^^



svårbeskrivbar färg som synes, tänker på Vicks Blå..?



-sol-



även detta har lite lite av det där fina silverskimret som så många lack har nuförtiden


Top marks for this one! This is one of Mavala's spring offerings, Blue Curaçao which was very, very easy to apply, fairly thick but very cooperative-bear in mind my only light was from the six computer monitors at work one night so I didn't really see what I was doing :$
(2 coats)

No comments: