Saturday, May 14, 2011

ESSIE Coat Azure.

jag lyssnar på...True Light~Itou Masumi från Harmonies of Heaven

Skitkul att Blogger varken publicerade den här posten igår när det var tänkt, eller sparade det jag hade skrivit.
Tack som fan. *putt*

Får göra ett nytt försök.
Det här är iallafall ett lack från Essies vårkollektion-Coat Azure. Det är fortfarande för mig okänt varför jag så ofta vill bära blå lack, jag klär mig sällan i blått förutom nåt enstaka par jeans.
Men...det var nåt så somrigt över det här. :) Två lager på bilderna nedan, rätt lätt att peta dit, får bara spel på dessa pinnsmala penslar, fattar rent ut sagt inte hur man kan få det snyggt med en sån-jag kan det inte.


indirekt dagsljus



-sol-



himmelsblått var ordet =)


Efter ett par dagar klämde jag dit två lager China Glaze Wireless holographic top coat och fick en jättefin holoeffekt! Det blå lyser igenom så vackert.




This post would have appeared yesterday had Blogger not decided to act up, I don't know what happened but nothing was published, and my draft contained only pictures, none of my text. 0_o.
Anyway, this is the rather lovely Essie polish Coat Azure. Doesn't it remind you of summer skies?


Later I added two coats of ChG Wireless, their holo topcoat that came with the OMG! collection. I'm happy with the result, subdued but not boring. Thanks for looking! :)

No comments: