Monday, May 2, 2011

Tokorange! MNY 341

nu spelas: The dream which a boy dreamed~Takumaru från Boys Character Only Image Arrangement Album


Men hur fint var inte det här då? :)

Efter att ha meckat med grå lack en god stund och var färdig så ville jag ha nåt helt annat till den riktiga manikyren. Nåt med färg!

Och det fick jag ju, med råge. Har haft flaskan sen i höstas, nu var det uppenbarligen dags. Inte för att jag uppfattar detta som neon, men det riktigt lyser om lacket, särskilt i solen. Verkligen en humörhöjare, borde pigga upp vilken rutten novemberdag som helst.
Gör sig säkert alldeles fantastiskt på tårna senare i sommar också. =)

MNY-lacken har korta och ganska breda borstar och formulan var imponerande bra tyckte jag, särskilt efter att ha slagits med de dumma MISA-lacken. Varken för tunn eller tjock konsistens, flödade bra och hamnade där det skulle utan knot. Bravo!



skugga



...å sol



inte apelsin, mer papaya kanske?


Det blev två lager, det syntes inte så bra medan jag höll på men jag vill nog kalla detta för jelly, nagelkanten är rätt synlig i de flesta ljus. Stör mig inte så mycket ändå, färgen är alldeles för läcker för det. Torkar något lite mörkare än flaskfärg, kan vid första påseendet(och på skärmen-varför ser allt så himla RÖTT ut??) uppfattas som en varm röd men oftast som en livlig orange. Påminner om vissa sorters tomater på nåt vis. Tomatorange?

After fiddling with my neutral MISAs I wanted something vivid and happy-looking for my mani, so I chose MNY 341 which was apparently a jelly :O
Great formula, lovely color, short, wide brush. Two coats here, applied like a dream. No, really. I don't have rock-steady hands at the best of times but this was very easy to work with. I know this will be a favorite for pedis this summer!


Svenska läsare som dristat sig ända hit ner kanske uppskattar den översättning lexikon.se ville ge för 'darrhänt'; quaking happened.
Tror dom får fila lite på sin mjukvara där, non? :D

No comments: