Thursday, May 5, 2011

experiment i grått II: MISA + W'n'W Gray's Anatomy & SH Night Lights

nu spelas: Tears of dragon från Toradora! OST

Ännu ett "jag har ju tid så varför inte?"-påhitt i grått...

Gray's Anatomy lockade mig från första gång jag såg det med alla sina fina färgskiftningar, visste att det var rätt skirt men jag hoppades på att det skulle ta sig med nåt bra lack under. vet inte om jag hittade 100% rätt den här gången men som alltid är det ju roligt att testa saker... :)


Först Gray's Anatomy ensamt, i skugga, sol och flaskbild. Det duokroma som formligen strålar i flaskan är betydligt mer tamt och nertonat på nageln. Om man inte, som jag misstänker att man måste, slabbar på en fem-sex lager. Orka?






Sedan, som i förra experimentet, två lager MISA Paint my nails@work under.







Viss förbättring föreligger, men jag kände mig ändå inte helt nöjd. Det var något som fattades. Och fattas det något är det dags att dra fram stora glitterflaskan! Jag såg en chans att testa mitt SALLY HANSEN Night Lights som jag haft hemma en stund utan att ha hittat rätta tillfället för.
Voilà:






Betyg(på helheten): halvfestligt. :D

Ha en trevlig torsdag!


Another improvised gray combo, this time with the rather sheer* Gray's Anatomy from Wet'n'Wild over the MISA. Still felt something lacking though, so I added a coat of SH Night Lights on top, just for the heck of it. Not bad but perhaps not wildly fun either.

*=I do still like it though...

No comments: