Wednesday, June 1, 2011

EYEKO Coral Polish.

jag lyssnar på...detta



Ok, jag smyger mig sakta närmre det rosa. Små steg dock.

Fick för mig att dagens lack var en lämplig färg att testa med, eftersom den inte är riktigt rosa utan...just korall.
Skall dock erkännas att jag kanske inte är helt hundra på vad exakt korall skall anses vara för färg, för jag hade väntat mig något lite annat. Kanske mera....orangetonat?
I vissa ljus är detta lack bara rött för mig. Rött med vitt inblandat som gör det aningen blackt att se på tyvärr. Odefinierbart och lite trist.



lite ospännande, som sagt



solljus skänker lite mer liv



jag vacklar mellan 'rätt okej' och 'meh'

Det fick bli två lager, har inget att anmärka på vad gäller konsistens eller annat. Eyeko brukar få till det. Däremot grava problem att fånga den riktiga färgen på bild, det är egentligen bara på det nedersta fotot i överkanten på flaskan den skymtar fram. Kanske roligare på tårna?

Today's polish is EYEKO Coral polish which I bought thinking it would be a bridge between what I normally wear and more pinks. I'm not sure just how coral this is, it wasn't quite what I was expecting. In the shade as you can see it's more of a cherry red, and a little dull at that. I'm on the fence with this one, not at all loving that dullness and the fact it's less coral than its name suggests. Or am I wrong?
No application or formula problems though, two coats was enough and it wore well.
Suggestions for other corals welcomed!

No comments: