Monday, December 6, 2010

jobbhelg: MISA When U say my name

nu spelas: Natsu no yousei från Aria The Natural OST

I fredags när jag lackade om till nytt kände jag inte det minsta för något med nån som helst jul- eller festvibbar, det har blivit lite overload med alla jullack som visats upp på alla bloggar och eftersom helgen innebar långpass på jobbet så ville jag ha ett lack som var snyggt men inte gjorde alltför mycket väsen av sig(inte för att vi har nån sorts policy eller så, tack och lov, det var bara vad jag kände för just då).

Det tog inte så lång tid att bestämma sig för MISA-When U say my name.

Köpt tidigare i höstas eller om det var sent i somras när jag gick in för brunt i stor skala.

Jättefint tycker jag, bra formula också men jag fullkomligt hatar den smala, runda borsten. Jag vill ha breda, platta! Jag är inte tillräckligt stadig på handen för att fixa en snygg kant mot nagelbanden för att den här formen på borste ska funka. Grr.

blixt


Naturligt ljus. Kaffe!


Märkligt nog dök det upp reflexer i grönt och rött på den här bilden. Har inte synts till varken före eller efter 0_o


Hållbarheten har varit utmärkt de tre dagar jag haft detta. Använde Diamont som överlack men som sagt, jag vet inte om min flaska är ny eller gammal formula. Luktar bedrövligt gör det hursomhelst.
Sent igår kväll tjongade jag dock långfingret i en skåplucka i köket varpå en stor flisa rök, både nagel och lack. Lackbyte tarvas, så ev har jag inom en snar framtid nåt lite skrämmande och egenartat att bjuda på...

På tal om trasiga naglar kom jag att tänka på lagningskitet ORLY Nail Rescue, hade velat prova det nu och se om det flisade partiet kan stärkas upp.

Någon som testat?

1 comment:

Anonymous said...

This polish looks really pretty. I like the idea of dark brown polishes recently for the winter. Because life is so drape lately!
- Liz