Sunday, December 12, 2010

RIMMEL Climax + Twisted Chic

nu spelas: Ital Skurk - Det är en ros utsprungen svensk julreggae funkar faktiskt ovanligt bra ^^

Ok, nu blir det läskigt trots att jag inte planerat det.

Tyckte jag skulle ha lite skoj inför jobbet igår så jag körde en till 'glittrig accentnagel'-manikyr.
Tog bort det gamla lacket(vilket gick mycket bra med min gamla Dependburk, var rädd för att fingrarna skulle vara vackert blågröna efter Going Incognito) medan jag gav mig i kast med D. Gray-man på dvd.

Allt gick hyfsat förutom att glitterlacket-Twisted Chic-inte kände för att torka så snabbt. Climax torkar på sekunder och blir sidenmatt utan överlack.
Men!
Efter 1 1/2 timmes tv-tittande såg höger tumme ut såhär:


teh KRYMP!

Ringfingrarna torkade till slut men kändes lite tjocka och knöliga men jag tänkte inte så mycket mer på det utan gick och la mig. Men sedan upptäckte jag det här nästa morgon på väg till jobbet:



Den tjocka kanten är hur mycket Seche Vite drog ihop sig under natten. 0_o

Har aldrig sett något liknande och det kändes inte så kul med en manikyr som känns så skabbig fast den är alldeles ny. Bleh.

Hursomhelst, såhär blev helheten...





Och så en flaskbild...Twisted Chic t v är klart med finkornigt rödlila glitter och lite större runda regnbågsfärgade flak. Climax är jättefint, jag gillar det verkligen men helst utan tipp-krymp då.


Min teori är att SV helt enkelt inte lirade så bra med dessa Rimmellack.

Har du något liknande fiasko att berätta om?

No comments: