Sunday, November 27, 2011

NUBAR Sateen.

i min iTunes...Setsuna~GReeeeN


Detta är alltså vad som ska föreställa sol såhär års:






Vilket skämt.

Lacket är dock allt annat än skämt, jag gillar det på allvar, nyansen är riktigt läcker och den jellyliknande(men visst marknadsförde man väl den här kollektionen-Finest Silks från så här års 2010-som cremelack?) finishen ser så himla härligt blank och liksom saftig ut. Visserligen medföljer applikationsproblemen-detta är fyra lager och det är fortfarande ojämnt och en aning fläckigt om man tittar noga-men formulan var helt i min smak och jag har inget att klaga på. Det är lite mörkare i verkligheten, mer åt torkat blod.

Som synes petade jag dit lite COLOR CLUB Tattered in gold också, hade nån ide om nån kinesisk vibb, lackrött & guld men känner att det inte riktigt framgick. Fint å så, men det blev en annan känsla. :)


It's been a while but I've just not felt up to any posting lately, I work too much and when I don't the skies are dark, dull and overcast. This was just too tasty to not post up though-Nubar polish Sateen 
I had an idea adding a coat of gold crackle to one nail would bring in a Chinese vibe, you know, lacquer red + gold but that's not the feeling I get from this. Never mind, I'm rambling.

Anyway, this was four coats. A bit surprising, I didn't think it would be that jellylike.

Also please excuse the fuzzy pictures, I recently changed to the new Blogger inteface and I might have done something wrong. :)


No comments: