Monday, August 1, 2011

ESSIE Lilacism + LIPPMANN Glitter In The Air.

jag lyssnar på...Breakfast song från Kokurikozaka kara OST

Nu var det en stund sen jag postade, har varit lite trött. Måste få semester NU!

Detta var vad jag roade mig med nån timme under gårdagens i stort sysslolösa arbetspass:



skugga, aningens skum färgbalans här måste jag säga-


Essielacket var som väntat gravt strimmigt och jobbigt men eftersom jag var förvarnad så klabbade jag på mina tre lager och det dög tyckte jag. Av Lippmann-lacket fick det räcka med ett och jag gillar den lite slumpat strösslade effekten. :)



inte mycket sol synes här men iaf...



basfärgen på GitA syns mycket lite, borde m a o funka över en hel massa färger


Blev väldigt nöjd med den här kombinationen trots att det är väldigt lite "jag" över den. :)


Yesterday's layering combo; 3 streaky coats of ESSIE Lilacism as a base for Lippmann polish Glitter in the air, works surprisingly well even though I'm not normally very fond of pastels. The sparse random application of glitter particles stops this from becoming too cute for me. It looks a bit messy up close perhaps; the Essie's narrow brush made it difficult to apply evenly for me.

No comments: