Monday, August 8, 2011

ILLAMASQUA Viridian.

jag lyssnar på...雨の日の噴水(Ame no hi no funsui) från Makino Yuis självbetitlade platta

Mitt första Illamasqua!

Från kollektionen Art of Darkness i höstas, de lockade mig redan då men jag var inte så sugen på att betala ordinarie pris utan jag har legat i bakhåll tills ASOS eller Illamasqua hållit rea, det här lacket fick jag fatt i för ett par månader sedan, och systerlacket Scarab haffade jag just hos ASOS.

Är väldigt nöjd med både färg och uppförande på den här, osedvanligt lätt att lacka med tyckte jag. Två lager på bilderna. :)

Tips på fler Illamasqua-lack jag "borde" ha mottages gärna!



skugga



sol



jag tycker det drar en aning mer åt blått på naglarna än i flaskan-



I knew I wanted both this and its sister polish Scarab from Illamasqua's collection Art of Darkness from last year, they're both gorgeous and after trying this I can say I'm very happy with its performance. I'm not overly steady-handed but found no problems getting this to go where I wanted. Two coats in these pics, perfectly opaque and, as you can see, only the most minute tipwear after two days. Can't wait to wear Scarab!

Suggestions for other Illamasqua must-haves?