Sunday, November 14, 2010

ESSIE Mesmerize + MAC Ming blue

nu spelas: Tsunaidate no te från ARIA the Origination OST

Det var länge sen jag gjorde något mer avancerat än bara lackade alla naglar i en och samma färg, inte för att jag går igång på varken Konad, nagelstickers eller fimo men en och annan accentnagel brukar jag få till, när jag kommer på en bra färgkombo. Blått har dragit länge och delvis inspirerad av den här posten(jädrans bra blogg i övrigt också) så kände jag att nu var det dags!

Tyvärr blev det inte alls så festligt som jag hade tänkt mig, jag lyckades kladda så förbannat att jag var sur på den här manikyren redan innan den torkat, dessutom märks det knappt alls att det ens ÄR en accent där nånstans!

Oh well, man kan ju inte lyckas jämt. :D

Färgerna för dagen är ESSIE Mesmerize, ett neutralt mellanblått krämlack som täcker jättebra, man vet ju inte alltid med Essie men med lite skills så är det nästan så ett lager hade räckt! Hyfsat lättapplicerat också, flödigt och fint men som sagt, det var inte min bästa dag igår så det hamnade kanske inte alltid där det skulle...
Accenten är MAC Ming Blue från höstens Jin Soon-kollektion, ett lite mörkare blått med visst skimmer som gränsar till glitter, vrålfint men kontrasten mot Mesmerize syns bara i väldigt bra belysning. Bah.


blixt, någon annan belysning gives icke denna novemberdag


Det var första gången jag testade något MAC-lack 'skarpt' eller vad man ska kalla det, och jag diggar både borsten, kort, något solfjädrig och lagom bred för min smak, och själva lacket. Det var precis lagom i konsistensen, tillsammans med denna borste riktigt lättmanövrerat för någon med min grovmotorik...

No comments: