Wednesday, November 10, 2010

en liten jämförelse-vitt glitter

nu spelas: Soramimi Cake~Oranges and Lemons från Tribute to Azumanga Daioh

För ett par veckor sedan så fick jag idén att samla allt vitt glitter jag kunde uppbåda här hemma och knåpa ihop en jämförande post-här är resultatet.

Dagens tävlande heter China Glaze White Kwik-silvr, ORLY Winter wonderland och China Glaze Snow. Hädanefter WKS, WW och Snow, för enkelhets skull. ^^

1 lager; fr v WKS, WW, Snow

2 lager

...ja du gissade rätt; 3 lager :D

WKS ger lite nikotinvibbar , men jag gillar det trots det. WW är hyfsat kladdigt att lacka med och man får små glitterflak som sticker ut utanför nageltippen som behöver tryckas till. För mig ser det ut som det låter när man gnisslar frigolitbitar mot varann, så vit/silvrigt är det. Squeaky!

Snow blir aningen strimmigt till en början men skärper sig.

Man ser det inte på bilderna ovan men WKS glittrar i grönt och rosa om man tittar nära vilket jag upptäckte när jag fick en oskarp blixtbild:




Bilden kan behöva klickas upp i storlek för att färgerna ska synas, iallafall på min dator.
Vore ju intressant att se hur det tagit sig ut i solsken ,men detta är november...

1 comment:

Anne said...

Jag gillar WKS bäst