Wednesday, November 24, 2010

EYEKO Vampira.

nu spelas: A7M2-gata Shisakuki No Yuuutsu från YOKOHAMA KAIDASHI KIKOU OST

Och plötsligt minns jag att dom kallade mig vampyren på mitt förra jobb för att jag drog ner alla persienner och släckte lysrören i taket-men vad ska man göra när det blir för mycket ströljus och det blir som en grå film över allt man ser?

EYEKO är ett märke jag gillar jättemycket, av tre anledningar:

1 De har gratis frakt på beställningarna.

2 Deras lack sitter jättebra(iallafall på mig...och tipwear på bilden nedan beror på att jag fick nån sorts frenetiskt städryck igår och satte upp grangirlang och ljusslinga på balkongen, städade hela badrummet, rengjorde kattlådan etc etc. Plus att det hela redan var inne på tredje dan.)

3 Färgerna faller mig i smaken även t o m när jag inte tror att de ska göra det.



härligt trashig bild, pang-på-blixt mot ett blankt toalock...

Jag körde tre lager här, färgen är rätt tunn för att låta glittret skina igenom så det får man ju leva med, och det är helt i sin ordning tycker jag. Ett lättarbetat lack, hade inga speciella anmärkningar på konsistensen. Däremot börjar det bli svårt att få något ur min flaska ESSIE Good To Go! nu och det repas som synes ganska lätt, plus att hela nagelytan känns black och matt efter bara en halv dag.

Det här lacket är finfint i alla ljus även när inte glittret syns speciellt mycket för det ger en värme åt färgen som de rakt av svarta eller vampiga ibland kan sakna.