Sunday, February 12, 2012

OPI Fiji Weejee Fawn.

lyssnar på...När vi glider~Ison&Fille

Kort post idag, har inte orkat byta lack på ett tag, gjorde nåt dumt i kassan på ICA sist när jag skulle lägga upp varor på bandet och liksom vred knogleden på pekfingret nästan ur fästet, det gör fortfarande ont fast det var över en vecka sedan och vissa rörelser känns mer än andra.

T ex gripa ett penselskaft på en lackflaska, bara hålla med lång- och ringfinger var ingen bra ide...


När jag inte stod ut längre med mitt avskavda lack så tänkte jag att nåt lagom diskret som inte avslöjar hur knepigt det var att lacka kanske var en bra ide. Så, Fiji Weejee Fawn. F ö häcklat här för inte så länge sedan.

Nu har jag egentligen inte några större aversioner mot den här sortens lite skimriga, skira nude-artade grejer, har en hel bunt liknande från just OPI så jag kunde lika gärna valt nåt annat ur högen.

Två lager nedan.








Beoende på monitor kanske det ser lite annorlunda ut hos dig, här där jag sitter just nu har skärmen ett rätt kraftigt rosa stick men i verkligheten är lacket beige, svagt silvrigt med en aaaaaningens taupeaktig underton. Blir lite svagt guldigt-smygrosa på mig. Städat som fan m a o :D


Oh hey, a nude....how exciting... :P Yes, well, sometimes I crave those, too, and since my pointer still hurts from an injury which makes me clumsy I figured doing my nails with something that wouldn't show any mistakes was a good idea. And I do like this.


Two coats, some VNL as you can see. :)

2 comments:

Peter(nagellacksfreak) said...

Själv har jag heller inte lackat om på ett tag, just nu sitter Colour mini club(seduction) på mina tånaglar. Dock inget på naglarna nu men tänkte lacka om en stund till China Glaze(visit me in prism)!

sparris said...

Oh, den är ju inte dum du!