Sunday, July 3, 2011

OPI Y'all....+COLOR CLUB Tattered in gold.

jag lyssnar på...Strange space~Shibasaki Kou


Herregud vilken värme(och fukt! jag blir nästan sjuk när det är såhär kvavt, ligger som ett bleksvettigt kolli på sängen och orkar inte med så mycket mer :S )det har varit!

Totrs det körde jag på somrigt, hett orange den här gången, och skojade dessutom till det lite med en guldig accentnagel.

OPIs Y'all Come Back Ya Hear är ett av de där lacken ur Texaskollektionen som OPI ville kalla 'sorbet' men väl är ett vanligt jelly med extra piffigt namn. Jag köpte förutom detta även Houston, We Have A Purple och Big Hair...Big Nails, en rosa-röd historia.

Jelly som sagt. Det tog fyra vändor att få den täckningsgrad jag nöjde mig med här nedan och det ser helt ok ut. Som vanligt syns vnl bra mycket mer på bild än i verkligheten så jag har inga problem med den här manikyren. Fint! Ser ut som halvsmält isglass på något vis.


denna bild och nästa är aningens mer röda än det verkligen ter sig



sol, sent sent på eftermiddagen



den här bilden är den mest färgtrogna tror jag, lite papayaorange


Dessutom la jag till ett lager med COLOR CLUBs crackle-lack Tattered in Gold. Är fortfarande aningen tveksam till hela grejen och kommer troligen inte lacka alla naglar med nåt sånt, men såhär är det helt okej. Var lite nyfiken på hur dessa båda finishar skulle te sig ihop.


This is four coats of OPI Y'all Come Back Ya Hear? plus an accent nail done in COLOR CLUB Tattered In Gold, a good combo color-wise even though I'm still not 100% convinced shatter polish is my thing. So I started out with caution. :D
The OPI was of course sheer as ****, which is OK with this type of finish but coupled with the light color made it a bit difficult to achieve a clean edge around the cuticles. Hence some small mistakes.

No comments: