Thursday, July 7, 2011

BARIELLE A bouquet for Ava

jag lyssnar på...Hoshi furu yoru no ristorante från Ristorante Paradiso OST

Tror det var detta lack som fick mig att förstå hur läckert det kan vara med ett riktigt fint cremelack. Innan hade jag alltid tyckt att det var lite tråkigt med bara en enda, platt färg rakt uppåner men när det är riktigt blankt och fint ser det lika fantastiskt ut som vilken annan finish som helst. Ju!

Det är lite halvkletigt att ha och göra med men lyckades ändå hålla mig till två lager, och det håller bra.

dagsljus


...å sol



finfin blågrön nyans men se upp för det missfärgar rätt duktigt

Jag beställde det från barielle.co.uk och fick betala £10 i frakt för 8 lack vilket kändes lite fläskigt, i våras var det uppe i £15...och nu verkar sidan inte ens finnas. Vad står på?

Here's one of the shades from last year's Wildflower collection from Barielle(speaking of collections-I haven't seen any new ones since last Christmas, what's going on?) and one of the prettiest. A Bouquet for Ava is a saturated blue-green, my bottle came with application issues but this time around they weren't as bad as when i first opened it a year ago. I got away with two coats and it wears really well. Watch out when the time comes to take it off, though-she stains...

No comments: