Monday, June 27, 2011

butter London La Moss.

jag lyssnar på...Madogoshi ni mieru wa~Kukikodan

Fick häromsistens för mig att det var dags för lite nya butter London-lack efter att ha sett vårkollektionen och främst Lady Muck, ett ljust, skimrigt gråblått lack, på en del bloggar.

Beställde 4 st, ovan nämnda LM, det lätt sjukligt gula Bumster, Dosh(ett grönglittrigt lack i den fulsnygga skolan) samt det djupröda, vampiga La Moss.

Ja, det är inspirerat av den lilla modellen. Nej, det skiter jag i.

Vet egentligen inte exakt vad som fick mig att beställa, det är ett vanligt creme- eller jellylack(osäker) som ser ut som säkert tjogtals andra, men så fort jag lackat med det försvann tvivlen, för jag tycker det är fantastiskt och min nya favorit i den här genren.*




skugga

Det var f ö ruggigt vad svullna fingrarna såg ut på den bilden! :O Blir lätt så när jag ger mig ut och powerwalkar i värme. Eller ö h t.

...och löjligt klent solljus :/


och så här ter det sig i flaskan



ser kanske tunt ut men bilden är aningen överexponerad, inget som störde IRL

En och annat bubbla skymtas ev om man klickar på bilderna, men det var inget jag upptäckte med blotta ögat, och jag bar lacket i säkert en vecka. Två lager, det är bra mycket mörkare i verkligheten och glöder hemligt i vissa ljus. Jättefint!
Höll bra!


Here's butter London polish La Moss, a slightly random purchase(did I really need another dark red vampy?) but ultimately a good one. I so love the color and wear was fantastic, over a week with only moderate tipwear and one small chip. I did two coats, it might look streaky and thin here but nothing of that could be seen with the naked eye.





*=Det gamla var MAVALA Las Vegas, ett något ljusare och aningen brunare lack.

No comments: