Monday, April 11, 2011

påskfint? EYEKO Lilac polish

nu spelas:

Inte för att jag vet om jag ska åbäka mig extra inför påsken, men det här lacket känns ju som ett klart alternativ om det skulle vara så- Eyekos Lilac polish.

Ännu ett lack jag använt förut, men det var långt innan jag började blogga om lack, typ sent i somras. Gillar Eyeko! Både flaskorna(även om det ergonomiska kan diskuteras...) och färgerna. Applicera går också bra, har inte stött på några problem hittills. Detta är lite kameleontartat även om det kanske inte framgår på bilderna-det kan framträda mer eller mindre kulört beroende på omgivande ljus. Finfint!

Tre lager på bildena nedan, och jag gissar nu att de mörka partiklarna helt enkelt är nåt jox som SV-borsten plockat upp från nåt annat, mörk lack. Inte så mycket att göra, får kanske köra vampisar under det tills det tar slut. Suck.


skugga



sol, om än blek...



använt det 2 ggr nu och det ser ut som ca 1/5 av flaskan gått åt :O

This would be perfect for Easter, wouldn't it? A slightly dusty, pale purple, just the teensiest bit red-leaning, at least on me. I do dig Eyeko bottles even though I guess they fall over easily. Three coats here, and contaminated Seche Vite on top, but that wasn't visible to the naked eye. Damn macro photography... ^^

No comments: