Friday, April 15, 2011

gammal men inte glömd: NUBAR Forest

nu spelas: Strange Encounter från ToHeart 2 OST

Jag köper väldigt sällan hela kollektioner med lack, utöver NUBAR Going Green som dagens lack kommer ifrån så kan jag bara komma på ORLYs Cosmic FX och Jin Soons MAC-lack från i höstas, Imperial Flower & kompani från Nail Trend Fall 2010. (fast där saknar jag fortfarande Eartly Harmony..det är tanken som räknas ^^)

Alla lack i Going Green är svinfina tycker jag, det här är samlingens enda krämlack-Forest.


dagsljus




sol



fick intrycket av att det torkar lite mörkare än flaskfärg, men jag kanske hade fel


Nubars grejer är särdeles lättlackade tycker jag, det är enkelt att hålla rätt mängd färg på penseln, som funkar bra för mig trots att den inte är jättebred. Två lager fick jag köra, det täckte bra. Ev flammighet i färgen skyller jag på sällsynt dålig belysning.

And here's Nubar Forest, which I assume everyone's already seen a number of times and knows. Nothing much to say except this was two coats, any bald pathes are my mistakes since good light wasn't available. It's a lovely color though, not too dark or too vibrant, but just right.

No comments: