Monday, April 23, 2012

MODELS OWN Coral Reef.

sätter sprätt på hjärnverksamheten med Shut Up and Explode~Boom Boom Satellites


Fick hem de nya Beetlejuice-lacken i veckan och vad kastar jag mig över först?

Det ensamma nästanrosa krämlacket jag petade med i beställningen, that's what.





Fantastisk färg man vill äta nästan hela tiden, gör sig mot min svartvitrandiga scarf också, en icke föraktlig fördel.

Men en jävla mardröm att lacka med!  Det är fyra tjocka lager på bilderna och jag tyckte ändå man kunde skymta ojämnheter i färg. Formulan är klistrig och rinnig på samma gång och rejält svårkontrollerad vilket kan skymtas på pekfingret där det rann in i nagelbandet. Torkade dock på anständig tid med SV ovanpå, och färgen var värt det. Gillar det kameleontiga med såna här färger-ömsom rött, ömsom mer rosa. ibland mitt emellan beroende på belysning.

Edging closer to proper pink in my attempts to learn to wear that color without feeling silly, here's Models Own's Coral Reef. A vivid, lovely coral with an awful formula, this is four thick coats of gloop. I had major difficulties applying this sticky polish but it dried surprisingly fast all things considered. 

Now, if I were to buy something similiarly colorful but in a warm pink shade, what should I choose?

No comments: