Friday, August 1, 2014

SALLY HANSEN Pacific Blue.

lyssnar på...

Bäst just nu.






Vet inte vad som hände med färgerna på bilderna nedan, men nåt knas blev det.









Det här är det där lacket det blev ett jäkla liv om häromförut för att tillverkaren helt ändrade färg och finish, till många lackintresserades bestörtning. I-landsproblem kan man ju tycka men jag förstår att man blir irro på att det byts färg men behålls samma namn. Hursomhelst, jag fick iallafall upp ögonen för det via allt hallå så jag beställde en flaska av den nya sorten. Riktigt fint intensivt blått med lite skimmer i som verkligen gör något lite extra av det hela. Jag har inga bindningar till den ursprungliga varianten utan är opartisk i frågan.
Så, med färgen är jag nöjd, även om jag egentligen föredrar betydligt skitigare blå lack, gärna med dragning åt grönt.

Det var däremot ett rent litet helvete att lacka med. Liksom ett annat Sally Hansen-lack jag äger(Mint Sprint) är det tjockt, kletigt, klumpar sig och är allmänt bedrövligt. Uselt!

Tre slabbiga lager på de flesta naglar, plus ett hej vilt bubblande överlack. Syns mest bara om man tittar närmre men det retar en ändå, ju.

A slightly controversial polish, this one, I'm sure you've read about this already so I'm not going to delve into it here(if you haven't, just google it and look for recent posts, fans are outraged), only say that while the color is lovely(my bottle is the new variety) the application most assuredly is not. Goopy, sticky, THICK and with a tendency for cuticle drag it wore my patience quite thin... Three uneven coats and bubbly top coat-fab. Not.

No comments: