Friday, August 16, 2013

ESSIE Greenport.

SHOOT! (TVサイズ) från RO-KYU-BU! Original SoundTrack i iTunes just nu


Fattar fortfarande inte vilken sjuk tur jag hade när jag hittade det här billigt på eBay.

Det var över två år sen nu och jag hade letat efter det i minst ett.

Hela kollektionen är vådligt fin, faktiskt, även Sag Harbor och Shelter Island. Varför jag inte kommit mig för att bära dettta förrän nu är mig en gåta.











Riktigt dåligt med lyse den dagen jag plåtade, därav bristen på solbilder.

Lite dammig nyans, helt i min smak. Ogillar de riktigt pangpastelliga, kritiga färgerna.

Två eller tre lager, hyfsat okej att lacka med och torkade på anständig tid.


This is old now I guess, Greenport from the  ESSIE collection North Fork(2009?) but still lovely.
Two or three coats(I forget).

No comments: