Thursday, May 17, 2012

ESSIE She's Picture Perfect.

lyssnar på Makeru na, Chiyo-chan från Azumanga Daioh OST 2



Lite svårfotograferat lack idag, detta. Essie She's Picture Perfect har alltså ett svagt skimmer, som för blotta ögat ger lite extra liv och kanske en lätt rosa anstrykning. Det är ganska tydligt i flaskan men för att få det att synas på bild fick jag åbäka mig rätt ordentligt, i synnerhet som det blir alltmer molnigt ute.

Det här var det bästa jag fick till:




Som alltid så kan man klicka bilderna för fullstor version(om man nu har en obändig längtan att se det där skimret).

I sol ser det ungefär likadant ut. :P




Tre lager fick jag ta till för att vara säker på att det täckte som jag ville. Torktiden var dock inte värre än nåt annat.


Senare insåg jag att jag hade flera snarlika lack i samlingen, här är en bild för jämförelse:




Fr v. MISA Shop Til You Drop, ESSIE She's Picture Perfect, EYEKO Lilac Polish, ESSIE Lilacism.

Misalacket är ett vanligt skimmerlack och Lilacism ett vanligt kräm. Dagens lack har f ö samma sorts rosa smygskimmer som Demure Vixen som kom ut för ett par år sen.


As per usual I didn't think I wanted any of the polishes from this year's Restort collection from Essie. When I noticed the faint pink shimmer in the pale purple one I changed my mind so, here she is-She's Picture Perfect.  
 I didn't have any problems with application, I needed three coats though, for complete coverage.

Above are other similar polishes from my collection in case anyone is curious how they compare. 

No comments: